Xpeed-

Ni Blog aku,ikut suka aku laa aku nak buat apa..Kalo terasa x ske dengan apa yang aku type,dengan hormatnya dipersilakan tekan butang (x) kat atas kanan i.e anda..x payah laa nak sound..!!!..kalau suke,trus scroll ke bawah ye..huhuhuhu
5:43 PM

Tasneem Khaireen

22 Dzulhijjah 1429/21 Disember 2008...Tasneem Khaireen selamat dilahirkan..smuanya selamat..yahhooo!!..aku punye suka dah macam anak aku je..hahahah..doakan saya dapat jaga baby tu dengan baik n besarkan die dengan didikan agama yang secukupnya..insyallah..n thanks to ima sbb bg nama tu!! :)(Tasneem Khaireen)..aritu doa untuk member..kali ni doa untuk baby tasneem lak..jom..

Keluarlah hai bayi, dari perut yang sempit ke luasnya dunia ini. Keluarlah dgn kekuasaan Allah SWT yang telah menciptakan engkau di dalam tempat yang kokoh (rahim) menuju ketentuan yang telah diketahui.

بسم الله الرحمن الرحيم

Aku melindungi dia dengan peliharaan-Mu, demikian juga zuriat keturunannya daripada godaan syaitan yang kena rejam (yang dikutuk dan disingkirkan). (ali-‘Imran: 36)

Segala puji bagi Allah tuhan pencipta alam.Selawat dan salam ke atas junjungan Nabi Muhammad S.A.W., ahli keluarganya dan para sahabat sekalian

Ya Tuhanku berilah aku ilham untuk tetap mensyukuri ni'mat Mu yang telah Engkau anugerahkan kepadaku dan kepada dua orang ibu bapaku dan untuk mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai dan masukkanlah aku dengan rahmat-Mu ke dalam golongan hamba-hamba-Mu yang soleh.

Ya Allah,
Sesungguhnya pada hari ini telah lahir dengan izinmu seorang bayi perempuan yang diberi nama Tasneem Khaireen.Maka Kau berilah keberkahan tercurah kepada bayi ini.berilah bayi ini kebaikan didunia dan kebaikan diakhirat dan peliharalah dirinya dari siksa neraka.Kau tuangkanlah kesabaran atas dirinya,murahkan rezekinya dan tolonglah dia terhadap orang-orang kafir.Masukkanlah dirinya kedalam golongan orang-orang yang menjadi saksi tentang keesaaMu.

Ya Allah,
Keluarkanlah dirinya dari negeri yang zalim penduduknya, dan berilah dia pelindung dari sisi Engkau dan berilah dia penolong dari sisi Engkau.Janganlah Engkau jadikan bayi ini sasaran fitnah bagi kaum yang zalim dan selamatkanlah dia dengan rahmat Engkau dari (tipu daya) orang-orang kafir.Ya Tuhanku,janganlah Engkau tempatkan dia bersama orang-orang yang zalim dan jangan jadikan dia berada diantara orang-orang yang zalim.Lapangkanlah urusannya dan hilangkanlah kekakuan lidahnya agar dia mengerti perkataanmu,sesungguhnya Engkau adalah Maha Mengetahui (keadaan ku).

Ya Tuhan kami, tambahkanlah kepadanya ilmu pengetahuan,berilah dia ilmu dan masukkanlah dia kedalam golongan orang-orang yang solehah.Jadikanlah dirinya dan anak cucunya orang-orang yang selalu mendirikan solat, Ya Allah, perkenankanlah doaku.

0 comments: